15 Kasım 2010 Pazartesi

Boyner'in Fish Card Kandırmacası


Yıllardır Boyner Anahtar Kart sahibiyim ve kartın nerde olduğunu dahi unuttum. Ta ki bir gün telefonum çalana kadar. Boyner'den aradığını söyleyen bir yetkili boyner kartım olduğunu ve bunu yenisiyle değiştireceklerini ve bu vesileyle alışverişlerimde %50 indirim hakkı kazanacağımı söyledi. Bense Anahtar Kart'ın bana hiçbir sorumluluk ve külfet yüklemediğini kendisinin varlığını dahi neredeyse unuttuğumu ve yeni kartta da bunun olup olmadığını sordum. Yetkili rahatlatıcı bir üslupla herşeyin aynı olduğunu sadece sunduğu imkanların fazlalığından ve adının da artık fish card olduğundan bahsetti. Ancak istemem halinde kredi kartı özelliğini açacaklarını ve istersem sadece Anahtar Kart gibi kullanıp indirim alabileceğimi söyledi. Kredi kartı istemediğimi belirttimde ise tekrar Anahtar Kart'tan farklı olmadığını tekrar etti ve beni ikna edip onayımı aldı. Ardından telefonuma gelen mesajda eksik bilgileri tamamlamam söylendi; üşenip tamamlamadım.
Geçenlerde çalan tekrar telefonum, arayan yine boynerdi. Görevli kartımın birkaç bilgisinin eksik olduğunu söyledi.Eksik bilgileri cevapladım. Sonra ben geçen ki konuşmayı anlatıp kartın kredi kartı olup olmadığını tekrar sordum. Ve cevap kısaca şuydu: Evet Kredi Kartı sadece Anahtar Kart gibi kullanamazsınız. Ben de bu durumda kartı istemediğimi ve Beni yanılttıklarını belirttim. Yalnız görevli bayan kartın zaten gönderildiğini ve bu yüzden yapabilecekleri birşey olmadığını söyledi. Telefonu kapattım ve bir mesaj geldi: Fish başvurunuz sisteme başarıyla alınmıştır. Yani bu güzide yetkililer tarafından ikidir kandırılıyordum. Akbank'a gidip durumu anlattım. Görevli beyefendi tüm iyiniyetiyle görüştüğüm kişilerin boynerden aradıklarını söyledi ve yapabileceklerimi izah edip, Boyner'in numarasını verdi. Bu arada kartı sadece Boyner Kart gibi kullanmamın mümkün olmadğını söyledi. Boyner'i aradım kartı istemediğimi söyleyip durumu şikayet ettim daha doğrusu başvurum incelendiğinden edemedim.
Gelelim günümüze; kart hala onaylanmayı bekliyor ve umarım onaylanmayacak onaylanırsa da kendim kartı iptal ettireceğim ama Boyner'den arayan iki görevlinin de gerçeği çarpıtarak, gizleyerek ve gerçeğin tersini söyleyerek insanı kandırması hoş değil. Üstelik bu kandırmacaya maruz kalan tek kişi de ben değilmişim bi akrabam başarılı bi salvoyla durumu savmış.
Örnek alınması dileğiyle: İnsanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim. Robert BOSCH

Hiç yorum yok: