30 Aralık 2007 Pazar

Yasamin Kıyısında.

İzlemek istediğim bir filmdi. Sağolsun Timur'dan bir kaç film aldım. Ve bunlardan biri de Yasamın Kıyısında'ydı. İzledim beğenmedim. Ekşisözlük'te yorumlara baktım, bana önerdiği ve verdiği Babel ve Crash filmlerine benzediği yazıyordu. Neyse bu gereksiz bir ayrıntı ama filmi hiç beğenmedim. Bence güzel sayılamayacak sığ bir film olmuş. Ama herkes beğenmiş ben ona şaştım.

Terörü anlatışı, Türkiye'yi gösterişi, terörle beraber çaldığı müzikler, eylemlerdeki söylemler, bayram namazı öncesi ezan okunması falan bir az çok bilenin dikkatini çeker tabi.

http://www.imdb.com/title/tt0880502/

Ama en azından görmüş olduk. Aldığı ödüllere saygı göstermek lazım. Eh ödülü verenler yabancılar. Ayrıca sanırım ben sinemadan anlamıyorum. Belki de filmi Türkçe, Almanca, İngilizce karışık izleyip anlamaya çalıştığımdan anlayamamışta olabilirim. Ama dediğim gibi bence Türkiye'yi gerçekten bilen biri için fazlasıyla sığ bir konu. Fatih Akın Türk değil mi ya ?


Kötü bir yazı oldu biliyorum. Ama hemen yazayım dedim ondan oldu.


Hiç yorum yok: